Nowy Abarth F595 – z F4 na drogi

Najnowszy Abarth F595 to propozycja skierowana do młodych kierowców, którzy pragną realizować marzenie o prawdziwie wyścigowym aucie. Samochód jest upamiętnieniem 50. rocznicy powstania jednomiejscowego bolidu, zaprojektowanego przez samego Carlo Abartha.

Model został wyposażony w potężny, wysokowydajny silnik T-jet, zgodny z normą Euro 6D-Final. Takie same silniki napędzają bolidy Tatuus, które biorą udział w mistrzostwach F4 „Powered by Abarth Certified by FIA". Do Formuły 4 nawiązuje litera „F” w nazwie Abarth F595 – warto pamiętać, że marka jest głównym dostawcą silników i sponsorem tych zawodów. Od 2014 roku młodzi kierowcy na niemieckich i włoskich torach Formuły nieustannie szlifują swoje umiejętności – obecnie jest ich już ponad 350.

1.4-litrowy silnik T-jet o imponującej mocy 165 KM zasługuje na to, aby przyjrzeć mu się bliżej. Został wyposażony w turbosprężarkę Garrett, dzięki której przy niższych obrotach (2250 obr./min) można osiągnąć maksymalny moment obrotowy 230 Nm. W konsekwencji Abarth F595 osiąga maksymalną prędkość 218 km/h, a rozpędzenie się od 80 do 120 km/h zajmuje mu zaledwie 7,8 sekundy. Skrzynia biegów jest manualna lub (na życzenie) automatyczna, 5-stopniowa z łopatkami do zmiany biegów na kierownicy.

Wyścigowy charakter Abartha F595 wyraża również nowy układ wydechowy Record Monza Sovrapposto – teraz w nowej konfiguracji z czterema końcówkami, po dwie z każdej strony, ustawionymi pionowo. Charakterystyczny ryk silnika, tak dobrze znany fanom samochodów z logo spod znaku Skorpiona, jest regulowany przez kierowcę. Wciśnięcie przycisku „Skorpion” na desce rozdzielczej steruje zaworem aktywnego układu wydechowego – dzięki temu, w zależności od gustu właściciela, brzmienie auta staje się cichsze („gentlemen driver”) lub prawdziwie sportowe.

Nadwozie Abartha F595 również zdradza jego rajdowe korzenie: obudowy lusterek bocznych, nakładki zderzaka przedniego i tylnego mogą być ozdobione akcentami w kolorze Niebieskim Rally. 17-calowe felgi aluminiowe w kolorze czarnym matowym oraz emblemat „F595” składają się na wyrazisty, wyścigowy design, który utrzymuje się również wewnątrz auta. Tam na uwagę zasługują nowa deska rozdzielcza w kolorze czarnym matowym, skórzana kierownica czy starannie wykończone sportowe fotele (na życzenie wyścigowe fotele Sabelt).

W standardzie nowego F595 znalazło się całe wyposażenie techniczne, m.in. tylne zawieszenie Koni z technologią selektywnego tłumienia drgań Frequency Selective Damping (FSD). Oryginalny układ hamulcowy, na który składają się wentylowane tarcze przednie o średnicy 284 mm i tylne o średnicy 240 mm, to gwarancja natychmiastowej reakcji i bezpieczeństwa. Młodzi kierowcy docenią w szczególności system multimedialny Uconnect™ z 7-calowym ekranem HD i radiem DAB, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™.

Sprzedaż nowego Abartha F595 wspiera operator mobilności oferujący leasing i wynajem Leasys oraz FCA Bank, który przygotował specjalną ofertę kredytową na zakup samochodów marki Abarth.

Poznaj jeszcze lepiej model Abarth F595.