Skip to content Skip to navigation
Gabriele Mině – aktualny mistrz Włoch w Formule 4 Powered by Abarth – jego mistrzowski sezon i plany na przyszłość

Gabriele Mině – aktualny mistrz Włoch w Formule 4 Powered by Abarth – jego mistrzowski sezon i plany na przyszłość

Młody, zaledwie 15-letni włoski kierowca stanowi objawienie zeszłorocznego sezonu Formuły 4 Powered by Abarth. Śmiało można o nim powiedzieć, że „przybył, zobaczył, zwyciężył”. Dlaczego? Otóż udała mu się sztuka, której do tej pory nie dokonał żaden inny kierowca z Italii. Młody Sycylijczyk, jako pierwszy Włoch, zdobył bowiem tytuł mistrza swojego kraju w siódmym sezonie torowych zmagań pod szyldem Formuły 4 Powered by Abarth.



Gabriele Mini i jego droga do F4 Powered by Abarth

Gabriele Mině pochodzi z wyścigowej rodziny. Jego dziadek i ojciec startowali w próbach sportowych z elementami slalomu za kierownicą Abartha A112, a młodszy brat właśnie rozpoczął swoją przygodę z motorsportem. Aby sięgnąć po swoje pierwsze trofeum w dorosłym ściganiu, Gabriele przebył bardzo długą drogę. Za kierownicą debiutował w wieku 7 lat i później z sukcesami startował w kartingu. Ich zwieńczeniem były dwa imponujące tytuły. Najpierw kartingowego Mistrza Włoch, a później – świata.



Znakomity sezon 2020

W sezonie 2020, na który składało się 20 wyścigów, Mině zwyciężył w 4 startach, 12 razy stawał na podium i zapewnił sobie pięć pole position. Co nie mniej ważne, po tytuł sięgnął już w przedostatnim wyścigu sezonu, odbywającym się na torze Imola. „Zwyciężyć w pierwszym sezonie to nie łatwa sprawa, więc tym bardziej jest to dla mnie ogromna satysfakcja. Myślę, że najbardziej ekscytującym momentem było zakończenie 3. wyścigu odbywającego się na torze Imola, kiedy wiedziałem już, że zdobyłem tytuł mistrza. Start w w pojedynczej serii w ciągu roku i zdobyte zwycięstwo oznacza, że osiągnąłem 100% moich celów” – powiedział Mině.

Co dalej? Kolejne cele i kolejne szczeble wyścigowej kariery. Młody Sycylijczyk nie ukrywa, że któregoś dnia chce zasiąść za kierownicą bolidu Formuły 1, co jest jednocześnie jego marzeniem i absolutnym priorytetem. „Można stwierdzić, że to droga, która nie wiedzie ostro pod górę, lecz jest odwrócona do góry nogami, ponieważ dotarcie do Formuły 1 wymaga ogromnej determinacji wspartej niebywałym szczęściem. Pomijając moje marzenia, muszę sezon po sezonie koncentrować się i robić wszystko, co w mojej mocy, aby się rozwijać, a to, co przyniesie mi los zawsze przyjmę z radością tak długo, jak długo będę mógł się ścigać".



Powered by Abarth

Formula 4 Powered by Abarth oraz rozgrywane równolegle ADAC F4 Championship Powered by Abarth to cykl mistrzostw, odpowiednio, Włoch i Niemiec, w których kierowcy ścigają się za kierownicą jednomiejscowych bolidów napędzanych 1,4-litrowym silnikiem Abartha (414TF) o mocy 160 KM. W ubiegłym sezonie uczestniczyło w średnio ponad 28 zawodników na wyścig, przy maksymalnej liczbie bolidów na torze wynoszącej 34.



Dla włoskiej edycji mistrzostw F4 Powered by Abarth, sezon 2021 będzie ósmym z kolei, natomiast dla niemieckiej (ADAC F4 Powered Abarth) – siódmym. Pierwsze zmagania w nadchodzącym sezonie odbędą się w dniach 14-16 maja. Włoska seria wystartuje na torze Paul Ricard, a niemiecka – w Oschersleben.



Włoskie Mistrzostwa F4 Championship powered by Abarth: Paul Ricard – Le Castellet (14-16 maja); Misano Adriatico (4-6 czerwca); Vallelunga (18-20 czerwca); Imola (23-25 lipca); Red Bull Ring (10-12 września); Mugello (8-10 października); Monza (29-31 października).



ADAC F4 Championship Powered by Abarth: Oschersleben (14-16 maja); Red Bull Ring (11-13 czerwca); Zandvoort (9-11 lipca); Nürburgring (6-8 sierpnia); Lausitzring (10-12 września); Sachsenring (1-3 października); Hockenheimring (22-24 października).