Jesteśmy na mecie Rajdu Polski 2019

28 czerwca odbył się Rajd Polski 2019, który był 1 wyścigiem w ramach pucharu Abarth Rally Cup.

Abarth Rally Cup 2019, to jednomarkowe mistrzostwa przeznaczone dla kierowców, którzy wybiorą Abartha 124 Rally, będących przepustką do Rajdowych Mistrzostw Europy 2019. W ramach klasyfikacji ERC2, Abarth Rally Cup 2019 ma specjalną, własną klasyfikację. W ramach pucharu od wiosny do jesieni odbywa się sześć wyścigów kwalifikujących się do Rajdowych Mistrzostw Europy w klasie R-GT. Jeden z nich właśnie odbył się w Polsce!

Rajd Wysp Kanaryjskich (Hiszpania), 2-4 maja, na nawierzchni asfaltowej;
Rajd Lipawy (Łotwa), 24-26 maja, na nawierzchni szutrowej;
Rajd Polski (Polska), 28-30 czerwca, na nawierzchni szutrowej;
Rally di Roma Capitale (Włochy), 19-21 lipca, na nawierzchni asfaltowej;
Barum Czech Rally Zlín (Czechy), 16-18 sierpnia, na nawierzchni asfaltowej;
Rajd Węgier (Węgry), 8-10 listopada, na nawierzchni asfaltowej.

Łączna długość trasy rajdu polski to 658 km, z czego 201 km wyznaczono na 15 odcinków specjalnych jazdy na czas.
Abarthy 124 Rally rywalizowały na trudnych, szutrowych trasach polskiego rajdu, jednego z najstarszych, międzynarodowych wydarzeń, w których marka z logo Skorpiona niejednokrotnie wygrywała.
Trasa Rajdu Polski różniła się od trasy z 2018 r. Organizatorzy wybrali szybkie drogi szutrowe, bardzo podobne do tras rajdu Lipawy, ze średnią prędkością ponad 100 km/h.
Warunki te pozwoliły uwydatnić walory doskonałej równowagi i przyczepności Spidera z logo Skorpiona, ponieważ dla wersji 2019 r. opracowano specjalny regulowany zestaw zawieszenia.
Andrea Nucita i Alina Pop wygrali Abarth Cup w 76. Rajdzie Polski zaliczanym do ERC – Rajdowych Mistrzostw Europy.
„Jechało się nam dużo lepiej, duży progres, feeling dużo lepszy i szczerze mówiąc z nadzieją, patrzymy na rajd asfaltowy, bo łatwość ślizgania, którą dostaje się na szutrze, zawsze - przynajmniej w moim przypadku – przekładała się na warunki asfaltowe” Powiedział Dariusz Poloński po rajdzie.
W klasyfikacji Abarth Rally Cup, Andrea Nucita ma 62 punkty,a Dariusz Polonski 51 punktów. W europejskim rankingu ERC2 Nucita jest 3-ci, ustępując jedynie kierowcom samochodów wyposażonych w napęd na 4 koła.