Karl Abarth con le mele

Powstawanie legendy

Legenda wywodzi się z dążenia Karla Abartha do bycia numerem jeden.
Nie mając nawet 11 lat, młody Karl obleka drewniane koła swojego skutera skórzanym paskiem, żeby móc jeździć szybciej i wygrywać ze starszymi kolegami z okolicy.
Ta historia to część DNA Karla Abartha, który nie potrafił oprzeć się pokusie rywalizacji i ścigania, dzięki czemu podejmował coraz to nowe wyzwania i bił kolejne rekordy.

Dziedzictwo Abarth
Legenda Skorpiona.

Przeżyj na nowo historię Karla Abartha, poznaj jego wyzwania oraz zuchwałe pomysły, które zmieniły podejście do tuningu i osiągów.

Obejrzyj filmy z serii „Historie Skorpiona”
La storia di Abarth
Giovane Karl Abarth in sella a una moto con il pubblico alle spalle

Człowiek, który pokonał pociąg

Na motocyklu z wózkiem bocznym Karl Abarth rzucił wyzwanie pociągowi Orient Express na liczącej 1370 km trasie z Wiednia do Ostendy. I wygrał.

Od pierwszych wyścigów do tuningu

Po zakończeniu kariery kierowcy wyścigowego i motocyklowego, w 1949 roku Karl Abarth wraz z Guido Scagliarini stworzył firmę Abarth & C. Pierwszym wyprodukowanym pojazdem był 204 A Roadster oparty na Fiacie 1100. Natychmiast wygrał zawody 1100 Sport Championship, a także odniósł sukces w Formule 2. Równolegle do wyścigów firma rozpoczęła również produkcję zestawów tuningowych, które poprawiały osiągi, moc i prędkość standardowych pojazdów.
Po zaledwie kilku latach firma Abarth & C. zatrudniała 375 pracowników i produkowała około 300 000 układów wydechowych rocznie.

Giovane Karl Abarth in piega con una moto durante una gara

Kierowca wyścigowy, mistrz.

Zastępując niedysponowanego kierowcę, Karl Abarth osiągnął najlepszy czas w pierwszym przejeździe próbnym. Pozostali kierowcy zarzucili mu, że modyfikował swój pojazd, więc żeby udowodnić, że to nieprawda, po prostu go zmienił. W drugim przejeździe próbnym znów osiągnął pole position z jeszcze lepszym czasem.

Filozofia Abarth

Pojazdy Abarth muszą być łatwe w prowadzeniu, muszą osiągać doskonałe wyniki i dysponować dużą mocą, ale przede wszystkim muszą być małe i „złe”, tak jak Skorpion.
„Pojazdy pochodne” osiągały sukcesy w każdej kategorii, a Karl Abarth jest właścicielem wielu rekordów.
W latach 50. i 60. marka Abarth konsekwentnie łączona była w świadomości opinii publicznej z takimi terminami jak sport, tuning i osiągi, jak również zmianami w świecie samochodów sportowych.

Karl Abarth allaccia il casco prima del record di Monza

Cel: rekord

W wieku 57 lat Karl Abarth osiąga rekord przyspieszenia, siedząc za kierownicą swojego Fiata Abarth „1000 monoposto record” w klasie G, a następnego dnia powtarza ten wyczyn w jednoosobowym pojeździe w klasie E. Będąc na diecie z jabłek, Karl zrzucił 30 kg, żeby móc zmieścić się w kokpicie.

Abarth dziś

Marka Abarth nadal zachowuje swoje unikalne DNA i jest synonimem osiągów, olbrzymiej przyjemności z jazdy oraz sportowego charakteru.
Historia Skorpiona trwa nadal w oparciu o podejmowanie nowych wyzwań, tworzenie unikatowych pojazdów i zapewnianie olbrzymich emocji każdemu, kto dostąpi zaszczytu prowadzenia tych wyjątkowych pojazdów.